dinsdag 12 oktober 2010

FUNDRAISING

Hallo iedereen,


De laatste twee maanden van mijn Zuid-Afrika avontuur zijn ingezet.
De voorbije drie maanden ben ik druk bezig geweest op mijn project 'bambanani daycare' gelegen in een squatter camp, een half uurtje rijden van Daveyton ( Noorden van Johannesburg) waar ik woon.
Hier help ik mee voor de zorg van 37 kinderen van 1 tot 10 jaar. Deze kinderen zijn afkomstig van zeer arme families, zijn vaak ook wees en wonen in schrijnende omstandigheden . Deze families verdienen bitter weinig geld , tegen het einde van de maand kunnen ze hun kinderen geen voedsel meer geven. Velen kunnen hun kinderen ook geen basisopleiding aanbieden . Deze kinderen worden al vanaf een jonge leeftijd aan hun lot overgelaten en worden hier dus beschouwd als straatkinderen. Via een sociaal maatschappelijk werkster komen deze kinderen dan in ons daycare center terecht.
Wij geven deze kinderen 3 maaltijden per dag , de allerkleinste spelen in een voor hen ingerichte hoek en de oudere gaan naar een soort pre-school waar ik hun leer schrijven, tellen, tekenen en dit allemaal in het Engels,wat soms wel zorgt voor een communicatieprobleem maar we geraken er wel.
We krijgen geen subsidies van de overheid dus moeten we voordurend zelf op zoek gaan naar sponsors en giften. Uit ondervinding weet ik dat dat vaak zeer moeilijk is omdat we 'blacks' zijn!
Gelukkig hebben we sinds een paar maanden een soup kitchen die wekelijks langskomt met een basispakket van voedsel dat niet verkocht geraakt in de supermarkten.
Maar sinds vorige maand heeft onze frigo het laten afweten en deze kan ook niet meer hersteld worden. Daardoor moeten we elke dag een half uur rijden naar de slagerij van mijn tante waar we tijdelijk ons eten mogen opbergen, maar aangezien we niet dagelijks een auto hebben kunnen we het eten niet steeds koel houden. Het eten bederft snel ... en dan nog wordt het aan de kinderen gegeven omdat we gewoon geen andere keuze hebben!
Aangezien binnen enkele weken de warme zomermaanden zullen beginnen hebben we echt zo snel mogelijk een frigo nodig. Omdat voor de mensen in het township een nieuwe frigo veel geld kost, wordt het aanschaffen van één altijd uitgesteld.
Voor mijn vertrek zou ik graag het project een nieuwe frigo willen schenken, maar daarvoor heb ik jullie hulp nodig om wat geld bij elkaar te verzamelen. Elke kleine beetjes helpen en ik weet hoeveel ze zo een cadeau zullen appreciëren!

Dus als jullie ook deel willen uitmaken van mijn project zou ik vriendelijk willen vragen geld over te schrijven op het rekeningnr : 778-5935318-40 met als vermelding : Project Zuid-Afrika.

Heel erg bedankt!! ... Siyabonga!!

En tot binnenkort!

Zoë

Geen opmerkingen:

Een reactie posten