zondag 31 oktober 2010

Siyabonga

Dinsdag heb ik Johan en Ilse uit Belgie mogen verwelkomen. De mail van de fundraising is via een neef van mij bij hun terechtgekomen. En aangezien zij 3 weken in Zuid-Afrika gaan rondtrekken zijn ze direct, samen met mijn neef in actie geschoten om geld in te zamelen voor het project door middel van een snoepverkoop. Ze hebben mij dan ook gecontacteerd om te vragen of ze tijdens hun rondreis het project kunnen komen bezoeken en dan hun deel van het geld persoonlijk komen brengen.
Dinsdag was het dus zover, en ging ik ze samen met mijn nonkel ophalen aan de luchthaven. Via een kleine, interessante rondtrip door Daveyton en de squattercamps van Etwatwa ,met Uncle als gids, kwamen we net na het ontbijt toe op het project. De kinderen waren supergelukkig om Johan en Ilse te zien, en ze werden dan ook overladen met knuffels. De kinderen gaven een kleine show met liedjes die ze kennen, zowel in het Engels als in Zulu, en onze gasten zongen met veel genot mee :) Nadat ze ook hebben meegeholpen met de kleinste eten te geven was het tijd voor een pauze en deden ze hun 2 grote en 'heavy' valiezen open : vol kinderkledij, speelgoed, puzzels, schrijfgerief, schriftjes,.... Gogo was helemaal overdonderd denk ik want voor de eerste keer wist ze eens niet wat te zeggen!
Ze hadden dan ook nog een mooie som cash geld bij die zal gaan naar de aankoop van een frigo.
Al de kledij zal volgende week op het gemak verdeeld worden onder de kinderen, maar we hebben wel al een mini fashionshow gehad waar de kinderen de kledij mochten passen :) Ze waren zo gelukkig!
Nadat al de kindjes naar huis zijn vertrokken hebben we de taxi naar huis genomen, en heeft Ilse zelf een cd van de chauffeur gekregen :) Mijn gastzussen waren nogal jaloers!
Aangezien ik al een 2 dagen met een stijve nek rondliep was het savonds ook zalig om van Ilse een massage te krijgen, het deed deeeeeuuuuuugd!
Savonds was het dan spijtig genoeg tijd om afscheid te nemen. Johan en Ilse vertrokken de volgende dag al om 6u30am naar Kruger Park en zouden dus mij mijn tante slapen, die hun kon wegbrengen naar de bushalte.
Dus via deze weg wil ik Ilse en Johan nog eens heeeeeeeeeel erg bedanken voor alles wat ze op die paar weken tijd hebben kunnen bereiken! Bambanani zal jullie nooit vergeten! :)
Maar ik wil wil ook zeker al de andere mensen bedanken die al geld hebben gestort op mijn rekening! Ik had nooit durven denken dat mijn inzameling zo een groot succes zo kunnen zijn! Zoveel mensen met een goed hart! :)
Ondertussen hebben we samen al genoeg geld ingezameld voor een frigo!!!
zodat we met het overige geld nog veel verder kunnen gaan...zoals het dak vervangen (wat nodig zal zijn in de wintermaanden aangezien het vol gaten zit),de aansluiting van warm water, een nieuwe raamopening maken om de achterste kamer niet te doen voelen als een donker kot en opbergkastjes kopen voor in de keuken om zo meer plaats te creeren....
Met het geld dat we samen dus verzameld hebben wordt het leven van deze mensen hier echt wel verbeterd.
Soms vind ik het spijtig dat jullie de gezichten van de mensen hier niet kunnen zien telkens een nieuwe donatie binnenkomt, het is onbeschrijfelijk!
Fotos van alles wat met het ingezamelde geld wordt gedaan/gekocht zullen zeker volgen.
Volgend weekend gaan we al op frigo jacht :)

Tot binnen 40 dagen!!! xxx zoe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten