vrijdag 16 juli 2010

SAWBONA

Na een lange reisweg zijn we eindelijk goed aangekomen in Johannesburg. De organisatie stond ons op te wachten aan de luchthaven en nam ons mee naar een jeugdhotel waar de rest van de vrijwilligers ondertussen ook al waren aangekomen.
We zijn met een groot aantal verschillende nationaliteiten dus het was al erg leuk om naar iedereen hun verhaal te luisteren. We verblijven hier 2 dagen en worden daarna verspreid over heel Zuid Afrika naar onze projecten.
Waarschijnlijk zien we elkaar later opnieuw voor eens een aantal trips te doen.

Gisterenavond we ons voorgenomen om er vroeg in te kruipen na de lange vluchten enzo lekker fris te zijn op onze eerste dag hier, maar we zijn al blijven plakken in de bar met onze zuid afrikaanse wijntjes. :) ''lekker ;) ''

Het is hier SUPER koud, 2 truien boven elkaar en 2 paar kousen, ze hebben nergens verwarming en de ramen en deuren blijven ook steeds openstaan. Aangezien er ook geen warm water is voor een douche is het heel moeilijk om oms op te warmen. haha
De electriciteit springt ook constant dus houden we het hier gezellig met een paar kaarsjes.

Vandaag was het vooral een orientatiedag : wat zijn de verwachtingen, wat mag wel/niet in de afrikaanse cultuur, hoe gedraag ik mij bij mn afrikaanse familie...
Daarna een uitstapje naar de local mall voor simkaartjes.
Bianca haar sjaal is daar vastgeraakt in de roltrap en het heeft 10 securitymannen en een mechanicien gekost om de sjaal weer te bevrijden.Weer de african way aangezien we hierop een uur mochten wachten (fotos volgen later)

Vandaag ook mijn eerste les Zulu achter de rug.
SAWBONA = HELLO :)

Morgen namiddag vertrek ik naar Daveytown waar de echte uitdaging zal beginnen...

Mijn big momma verwacht mij alvast :)

2 opmerkingen:

  1. Hopelijk heb je zo een gezellige warme momma

    dikke kus

    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoë, veel succes in Zuid-Afrika, ik volg vol aandacht je blog en hoop dat het voor jou even goed meevalt als voor mij! Doe dat goed!

    BeantwoordenVerwijderen